Thajsko: Den 8

Probouzíme se v králíkárně a fofrem balíme své sakypaky. Bágly necháváme v guesthousu Rose a jdeme do Julia’s guesthousu na snídani a odtamtaď si to rovnou ládujeme k půjčovně skůtrů. Půjčujeme dva malé dráčky, červený a modrý. Rozdělujemem se do dvou týmů, tým 1: BaChu, tým 2: M&M’s. Napětí by se dalo krájet ze tří důvodů: tento typ závodního motocyklu nikdo z nás nikdy neřídil (Skůtr Honda 125ccm, semi-auto), jízda po levé straně silnice a dopravní chaos (platí zákon džungle: silnější vyhrává). Půjčovatel motorek nám mává a nevěřícně kouká na náš vstup do zahřívacího kola. Oba týmy ho pojaly velice svérázně. První tým BaChu sice jede správným směrem, ale neohroženě se řítí do zaparkovaného pickupu, kterému uniká jen o vlásek. Tým M&M’s se bezestrachu řítí do protisměru v jednosměrce, a když se po chvíli vrací zas kolem půjčovny, půjčovatel stále nevěřícně mává. Po počátečním chaosu dochází k mírnému zklidnění a štrádujeme si to k benzínce, kde ošáleni tankujeme plnou, která by nám stačila na cestu do Bangokoku a zpět. Tým M&M’s nás vyvádí, díky závozníkovi Büberovi, z města, a tak se po chvíli dostáváme k přehadě, kterou jsme si vytyčili jako cíl cesty. Objíždíme kolem umělého jezera a vybíráme si nejvhodnější místo s chatrčoidními bambusoidními přístřešky na vodě. Relaxujeme, válíme se, plaveme, karbaníme, obědváme, učíme bübera prolítávat zatáčkami tak, že by se ani Valentino nemusel stydět. Protože máme dostatek času a stále plné nádrže, plánujeme další výlet. Nakonec se rozhodujeme pro chrám Doi Suthep, který se tyčí 1600 metrů nad mořem. Toto místo zároveň nabízí krásnou vyhlídku. Opět se propétáme městem až k úpatí hory a po několika kilometrech strmého kopce dorážíme k hornímu parkovišti, kde necháváme stroje a míříme po 300 schodech do chrámu. Ve vzduchu je cítit další závod: „Kdo bude poslední nahoře je pukavec.“ Chvíli děláme jakože nic, ale sto schodů před vrcholem nastává závěrečný spurt. Soutěživé duo Barák, Chudárek probíhá cílem tak rychle, že je ani pokladní nestačí zachytit a duo brzdí až budhu, a což však doplácí prohravší družstvo M&M’s, které platí jak mourovaté. Shodli jsme se, že Doi Suthep je asi nejhezčím chrámem, který jsme zatím viděli a zároveň jsme si zamilovali krásnou vyhlídku na náhorní plošinu, kde se nachází Chiang Mai. Za účelem vycucnout co nejvíce béňa vyrážíme k zimnímu chrámu, která je ještě o něco výš, tam si ale jen kupujeme výborné pečené banány (1ks=2bubáky). Poté už sjíždíme dolů. Cestou se ještě chceme podívat k vodopádům, kam nás ale samozvaná strážce parku nepouští. Měníme plány a chceme se podívat alespoň do ZOO, které funguje jako safari, bohužel přijíždíme 15 minut po zavíračce, tak se alespoň projíždíme po Chiang Mai na skůtrech. Večeříme opět u Julie a vracíme motorky, následovně jdeme do Rose guesthousu, kde se büber, prase nemytý, sprchuje, dáváme drink, dopisujeme deník a odjíždíme na letiště, pro nás novým dopravním prostředkem – pickupem. Do letadla si nesmíte brát: spreje, opalovací krémy a nůžky. Barák má v příručním zavazadle spreje, opalovací krémy a nůžky. Nůžky stihne přebalit ještě před odbaveím zavazadla, zbytek svých tajemství si však nechává až k poslední rentgenové kontrole. O deodorantu a repelentu ví, ale opalovací krémy překvapí i jeho. Po skvělém hereckém výkonu děkuj akademii i bohu a cupitá k odbaveí příručního zavazadla, které nesplňuje 4 z 5 podmínek příručního zavazadla. Akorát jsme dobrečeli smíchy a Barák se vrací zdrcen, ale odbaven. Let probíhá hladce, ale pak zase události nabírají nechtěného rychlého spádu. Doprdele, doprdele, doprdele, třikrát tam a zpátky… Na zbytek si počkejte do zítra. Skóre: 8-7-5-5

Příspěvek byl publikován v rubrice Thajsko 2008. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )