Thajsko: Den 12

Kolem půlnoci dojíždíme na parkoviště, kde máme možnost si koupit něco k jídlu a pití. Znovunasedáme do busu a nevěřícně koukáme na další film, který nám captain slow diriver vybral. V mírumilovném a silně budhusticky založeném státě nám pouští Apocalypto. Z obrazovek na nás stříká krev a létají otrávené šípy. Někteří strachy usínají, někteří omdlévají a pár z nás film dokoukává. Pak usínají všichni. Probouzíme se před sedmou řidičovo nezvykle rychlou jízdou a pak už následuje vojenské buzení ve stylu: „Všichni ven z autobusu“. Vystupujeme a čekáme co dál. Po skupinách chodíme do kanclu a jsou nám podbízeny ubytování, taxi a jiné služby. Místní nás za velkého chaosu rozdělují podle toho, kdo kam jede a skupiny průběžně odjíždějí směr trajekt. Jsme velkmi překvapeni, když cca v 8:00 nastupujeme do nám určeného busu a znovu se setkáváme s lidmi, s nimiž jsme strávili noc na cestě z Bangkoku. U trajektu pak potkáváme i zbytek. Trajekt má již dvonásobně překročenou kapacitu, jak osob, tak i nákladu. Protoiže bágly poskládány ční do značné výšky, téměř přepadávají přes palubu. Během hodiny a půl dlouhé plavby karbaníme a pečeme se na sluníčku/čteme v podpalubí. Přijíždíme ke Ko Samui a büber panikaří, protože se nikdo nekoupe, což je v přístavu obvyklé. Bereme si před zaplacené tágo (luxusní Jeep – Toyota s big mommy řidičkou) a míříme k pláži MaeNam, kde se chcemem ubytovat. Mammy ignoruje to, co jí řžíkáme a tradičně se nás snaží ubytovat u svých známých. Nenecháváme se a vybíráme si Ubon Villa bungalovy za 300 bubáků za noc. Jde o příjemné chatky přímo na pláži s manželskou jeden a půl postelí a spoustou místa okolo. Hnedle si dáváme oběd, jeho přecitlivělost si dává kari a nakonec jen s rýží. Půjčujeme si motorky a jedeme se seznámit s ostrovem. Nejprve míříme k velkému zlatému Budhovi, zde po odpálení rituálních dělobuchl dostáváme hromadný infarkt. Další zastávkou je krodkodýlí farma, kteroui si kvůli výši vstupného necháváme ujít. Pak jedeme na vyhlášenou pláž Chaveng, rochníme se v příjemně teplé vodě, kde se dá jít hodinu od břehu a stále je voda jen po kolena. Milí obchodníci nám nabízejí zmrzlinu a hašiš, vybíráme si ale jen ananas. Karbaníme. Pokračujeme na další, přívětivější pláž – nádherný bílý písek, čistá voda, palmy, skaliska, soutěž v lezení na kámen – končíme pořezáni. Na cestě domů zastavujeme na jídle v místní jídelně a dáváme si kachnu s nudlemi a vývarem. Při cestě z restaurace se duo BaChu ztrácí daleko vepředu. Přes veškerou snahu ho M&M’s nedohání. Až při průjezdu kolem pochybného, růžově svítícího baru na M&M’s mává Ba, Chu chybí. Zrovna ho na záchodě prohání kachna. Konečně jsme doma, cpeme se melounem a pomelem, které jsme koupili po cestě domů. Večer se koupeme a někteří se na noc posilňují Pancakem. Těsně před spaním přichází šok. Chandler zjišťuje, že mu po přepočtení chybí 150 $, Mojžákovi se nedostává 100$ a Baraxovi taktéž 150$, Büber zůstal ušetřen. Po vzrušivé debatě docházíme k závěru, že jsme o peníze byli s největší pravděpodoností připraveni v Kanchanaburi, kde jsme si bágly schovali na den na recepci. Mírně rozladění jdeme spát.

Příspěvek byl publikován v rubrice Thajsko 2008. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )