Thajsko: Den 13

Budík dnes zazvonil nezvykle brzo a to v 5:30, naštěstí vstával jen büber s Mojžákem, protožer se vydali na pláž fotit východ slunce. Zbytek se probouzí v 8:30 a společně vyrážime hledat Angela’s Bakery, který asi po půlhodinovém hledáíní nacházíme, nicméně je tam extra předraženo, takže stahujeme ocas a stahujeme se zpět k našemu ubytování na výbornou palačinku. Vzhledem k tomu, že ve 12:00 máme naplánovaný odjezd na Ko Phangan, už jen zevlíme a balíme věci a přesouváme se na místo odjezdu, které je asi 150m od pláže. Tam kupujemem lístek za 150 bubáků. Na bárce nás jede kolem koukolem 12ti a i když to dost houpe, tak nikdo nekrmí rybičky. Po necelých dvou hodinách, i když jsme si mysleli, že to bude co by kamenem dohodil a zbytek skůtrem se spadlym řetěem dotlačil, přijíždíme na party pláž. Tam se nás zmocňuje obchoduchtivý taxilodník, toho odbýváme s tím, že se chceme nejprve najíst, ale on nás pořád sleduje. Při obědvání koukáme na Přátele a co se nestalo, Mojžák si konečně po 14tio dnech dává vytouženou rybu, nicméně je tak hladná, že jí to první, co se na stůl dostane, což je büberova pečená rýže s vepřovým. Büber to zjišťuje až když před sebe dostává Mojžákovo rybu a to je ve chvíli, kdy už Mojžák dochroupává poslední sousta. Neuvědomněle. Ziskuchtivý blbeček nás před retaurací znovu chytá a tlačí nás ke své lodi. Cestou se nám alespoň daří cenu poladit z 1200 bubáků na 450. Svou rychlopramicí nás odvážá na vedlejší pláž, vzdálenou cca 15 minut jízdy. Pláž je pěkná, ale buď neni volné místo, nebo se nám ubytování nelíbí. Za 200 bubáků přejíždíme na další pláž, tentorkát ale lodí, která jede cca rychlostí světla mínus dva. Na první pohled nejeví okolí pláže známky života, ale na druhý pohled zjišťujeme, že pláž je rozdělena na dvě poloviny. Jedna polovina má písečný vstup do moře a druhá je posetá korály. Na obou stranách je pláž obehnána vysokými útesy. Z pláže nejsou vidět ani chatrče, jen porosty kokosových palem. Na pláži necháváme věci a Bübera a vydáváme se hledat ubytování. První ubytování je sice pěkné, leč má krátké nohy a turecké záchody, obcházíme další dva, ale od jedoho nás odrazuje sám majitel a říká nám, že ubytování má beztak na houby a další je moc drahé – bez koupelny a za sedmero horami. Při návštěvě poslední možnosti ubytování souhlasíme. To je ono. Bübera jsme našli nezvěstného u našich věcí. Pak se přesouváme do našich chatek, které jsou cca 100 metrů od pláže v palmovém háji, v upravené zahradě. Chatky jsou na muřích nohách, vevnitř je opět tříčtvrteční manželská postel, koupelna je thajský standart. Jenom ty dveře v podobě cárů vysících od stropu nejsou to pravé ořechové, takže když jeden sedí, tak druhý musí být minimálně na verandě a k tomu mít puštěnou hlasitou hudbu. Když jsme u té verandy, tak se na ní nachází Rolls Royce v podobě houpací sítě. Shazujeme ze sebe všechno a nahazujem plavky a utíkáme in da moře. Čvachtáme se, opalujeme se, užíváme pohody plnými doušky. Válíme se na pontonu, který je uprostřed naší zátoky, z něho nejprve vyhazujeme manželské pár potápěčů. Později večer jdeme na véču. Hranice výbornosti šejku se posouvá na novou laťku a výborné burgery nejsou také k zahození. Poté hrajeme karty a koukáme na film Mexičan. Ten nejroztomilejší z nás usíná a poté jdou i tři nemytí špinavci spát. A místo skóre máme novou rubriku: Büberův citát dne. Na otázku, zda-li půjčit skůtr automat, či manuál Büber odpovídá: „Já bych vzal ten automat nebo manuál“

Příspěvek byl publikován v rubrice Thajsko 2008. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )