Den 6

Rano nas v osm vzbudila bourka a tropicky dest, hned jsme proto tusili, ze dnesni den bude zajimavy. Po snidani jsme zkoukli predpoved pocasi a zjistili, ze slunicko uvidime nejdrive na letisti pri odletu z Bornea. Zachvaceni panikou, zaciname vymyslite alternativni program ve stylu: odlet na Jamajku, Seychelly, Hawai a jine blizke destinace. Po zjisteni zakladnich info na zachode a recepci, posilaji NoChu BaMi do turistickeho centra, ktere bylo za rohem, aby zjistili neco vic. Za hodinu a patnact minut se vraci informovany Mi a jeste informovanejsi Ba. NoChu zjistuji, ze vlastne BaMi zjistili uplnou tuzku.Po runde ferbla a obede, jaks taks nepalivem, jdeme zjistit informace o vystupu na horu Mount Kinabalu, ktere jsou prevelice znepokojujici, anzto dle cestovni kancelare dvoudenni vylet stoji RM 950 (5000 Kc), coz se nam zda hrozne moc a vymyslime novou strategii. Jedinym rozumnym resenim se zda byt optat se u vstupu do parku. Cesta tam autobusem trva 3 dny, tagem draze a i tak dlouho, motorky pujcit nelze, kridla nemame, tak pujcujeme mensi rodinnou limuzinu znacky Proton, modelu Saga za RM 170/den. Prvnich par km jedou vsichni kujoni v protismeru, nacez Chlupacovi dochazi, ze motorka nema volant a volant v aute na prave strane ma svuj duvod. Po hodine a pul si vsichni vyzkousime jizdni vlastnosti motorove skorapky na 4 kolech. V poklidnem pralese, narodnim parku, kde v zivote nikomu ani nezazvonil mobil, dochazi k faux paux v podobe Milordova kiksu pri otvirani auta. Jedina vyhoda Protonu Saga je jeho bezpecnostni system. Houka dlouho, intenzivne a hodne nahlas. V nejhlubsi jungli, na jedinem chladnem miste Bornea, na pul cesty od jakekoliv civilizace, v mlze a desti na nas zacina blikat Jidasovo oko. Po nejuspornejsi sporive jizde sporitelu do nejvetsiho tricetikilometroveho kopce se dostavame do parku, kde jsme ocekavali benzinovou pumpu. Nejprve zjistujeme info o vylezu, ktere je pozitivni (melo by nas vyjit na 150 RM) a dale k pobaveni mistnich spravcu parku zjistujeme, ze benzinova pumpa je 20 km daleko a dojezd Protonu po rozsviceni kontrolky rezervy paliva je 10 km – uz tak jsme na minus dvaceti kilometrech, takze mame benzin maximalne na vyjezd z parkovaciho mista. Na druhou stranu se nas pokousi veskere pritomne osazenstvo parku uklidnit, ze cesta je vicemene z kopce a s manualem to bychom to mohli zvladnout, jeste ze mame automat. Dalsich 20 km drtime na neutral a s pomoci Vsemohouciho, trech otcenasu a dvou zdravas se dostavame na benzinku. Tankujeme celych 33 litru, plnou nadrz, za v prepoctu 300 Kc (to cumis Jaro, co?!). Dalsi cesta domu probiha v poklidu, pokud nepocitame kravy na silnici, psy na prechodu, dest jak blazen, mlhu, ktera by se dala krajet a Chlupace za volantem. Hlavni mesto nachazime az na ctvrty pokus, cestu, kterou jsme predtim zvladli za dve hodky, ted diky neplanovanym zajizdkam ujizidime za tri a pul. Auto parkujeme na hulvata pred guesthousem, vecu davame v Burger Kingu (nic moc), romanticka prochazka k mori a zpet, nasleduje chruparec!
PS1: Kulihraska osvitil duch svaty a s mapou nas naviguje az domu, MiChuNo mu zac je toho loket kondoluji!p1070437p1070426p1070435

Příspěvek byl publikován v rubrice Asie 2009. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s