Den 17

Jelikož dnešní den píšeme po flámu, tak si nepamatujeme, jak jsme den začali. Ale asi bychom to tipovali, že budíčkem a snídaní, ale ruku do ohně za to nedáme. Jdeme do centra na bus, co nás má povozit po okolí, avšak na autobusové zastávce kolem koukolem nás odchytávají místňáci a nabízejí nám za stejnou trasu stejnou cenu, ale s taxíkem. Bereme tedy tágo (ale jak řikáme, ruku do ohně za to nedáme). Trip obsahuje návštěvu dvou jeskyní, jedné nabubřelé infantilně pomalované skály (kterou nechal Fidel pomalovat výjevy z pravěku), vyhlídky na celé údolí Viňales a tobaco-fabrique. První navštěvujeme Cuave de Ludigo, kde platíme 5CUC za prohlídku jeskyně, projížďku po jeskynní říčce na lodi a jeskynní vodopád. Než si naše oči ale stihnou zvyknout na tmu, prohlídka náhle končí a vyhazují nás z lodi na druhé straně skály. Tam nasedáme zpět do našeho taxi a odjíždíme k druhé jeskyni. Platíme vstup 2 CUC a procházíme si jí sami, jenže (nevíme jak to správně podat, ale) ve chvíli kdy poslední člen naší mnohačlenné výpravy vkročí do jeskyně, tak ten první už je venku z druhé strany. Dále se přesouváme k oné pomalované zdi, ale ještě před vchodem (a platbou vstupu) se obracíme na patách a odjíždíme, jelikož Fidelův talent se v malování patrně neprojevil. Taxík nás hází k místnímu šéfíkovi s kaubojským kloboukem, který vlastní poměrně velkou část tabákových plantáží, z jejichž listů se posléze na kolenou místních krasavic válí doutníky Kohiba, Monte Cristo a tak. Dostáváme malou exkurzi, jak se takový doutník vyrábí a šéfík nám umotává 3 Hansgemachte cigars na svých zručných kolenou. Jako na slovo vzatí odborníci označujeme tyto doutníky za to nejlepší, co jsme tu zatím měli (porovnáváme s předchozíma dvěma). Poté jdeme k němu domů na kafíčko, kazíme dvěma turistům z dánska jejich dovolenou, když jim líčíme jak je nanic mít na Kubě zaplacené a rezervované všechny hotely, když se dá bydlet v Casa Particulares, což je podstatně levnější a komfortnější varianta ještě přikořeněná mnohem lepším jídlem. Jejich tváře nám zlepšují náladu, že nejsme jediné brambory na Kubě. Poté nás už zas čeká taxikář, který nás veze na vyhlídku po údolí. Po vyhlídce se zas vracíme zpět do města, dáváme oběd, internet a leháro na pokoji. Po malém odpočinku nás ale chytá chuť na doutníky a rozhodujeme se, že si zajdeme k šéfíkovi pro doutníčky na takovéto večerní žvékání. To ještě nevíme, jak to u šéfíka dopadne. Po příchodu nás vítá, dává nám doutňase, usazuje nás u sebe na terase a říká nám, ať počkáme, než provede jiné typické zaprdlé turisty. Po chvíli si k nám přisedá, zapaluje doutníky a otvírá flašku místního rumu a společně rozjímáme o životě. Z 10 min, co jsme původně plánovali, že tam zůstaneme se klubají 3 hodiny parádního chilloutku a kdybychom nemuseli na večeři, tak tam sedíme do dnes. Na osmou se vracíme relativně slušně ojínění na večeři, tu zvládáme za pár a pak se vydáváme na naměstí, kde nás čeká party-time. Jako správní škudlové kupujeme rovnou celou flašku rumu a koly, která vychází stejně, jako dvě cuba libre u baru. Jako samaritáni zveme od vedlejšího stolu dva švýcarské turisty a paříme. S jednou láhví se ale nespokojujeme a tak kupujeme rovnou třetí. Ve dvě ráno se rozhodujeme, že očíhneme místní disko, které však zrovna končí a tak jdeme spát. Hasta la Vista.

PS: Stano Zaječí, každou rozječí

Příspěvek byl publikován v rubrice Kuba 2011. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )